Kvaliteta je svačija odgovornost. Neka nova vremena za svijet obuke.
Većina ako ne i sve grane poslovanja se u zadnje vrijeme nose s promjenama i prilagodbama u načinu poslovanja u odnosu na način koji je bio poznat do sada, a autoškole nisu iznimka. Svaka tvrtka se pokušava prilagoditi tržištu i opstati na istom i bori se na najbolje moguće načine. Glavni problem je radna snaga, što možemo vidjeti u svakodnevnom životu i gradu u kojem živimo. Autoškole su ušle u jedno novo vrijeme, u kojoj se sve, htjeli mi to ili ne promjenilo i neka je, trebalo je. Možemo reći da je došlo vrijeme kada se shvatilo da je jedina ispravna opcija kvalitetna autoškola s kvalitetnom obukom. Prošlo je 6 godina od odluke da se autoškole puste na slobodno tržište i toliko vremena se loša kvaliteta bori za svoj dio kolača u ovoj struci. Neki su se neslavno povukli s tržišta, ostavljajući za sobom kandidate bez znanja dovoljnog da polože vozački ispit, kao i bez znanja da uopće znaju gdje i kako nakon što je njihova autoškola ugašena. Neki se otvaranjem novih autoškola iz godine u godinu i promjenom imena nadaju da će se njihova nekvaliteta izbrisati i da mogu početi iznova, kao da će svi oni koji su bili nezadovoljni jednostavno nestati, dok neki i dalje na razno razne načine, a ponajviše popuste pokušavaju privući kandidata da odabere baš njih. Prošlo je 6 godina i možemo reći da toj euforiji polako dolazi kraj, jer su svi oni koji su upisali i koji će tek upisati autoškolu shvatili da bez kvalitetne obuke jednostavno nema vozačke dozvole. Kvaliteta autoškola se razlikuje, ali ne zaboravimo da svi ti kandiati iz različitih autoškola dolaze u jednu i jedinu ustanovu za provedbu ispita s jednakim kriterijima ispita, bez obzira kakvu obuku kandidat prošao. Šestogodišnja borba za opstanak, ponajviše izazvana dolaskom nekvalitetnih autoškola na tržište, dovela je mnogo problema u struci, a ponajviše problema s djelatnicima u procesu osposobljavanja kandidata. Rušenje cijena, laži i poremećaj tržišta nekvalitetom rezultiralo je nezadovoljstvom samih instruktora i predavača s poslom kojim se bave, s načinom i nepravdom s kojim su se određeni susretali i došlo je do toga da se u zadnje dvije poslovne godine broj instruktora u gradu Splitu i užoj okolici trostruko smanjio. Da dobro ste pročitali, trostruko manje ljudi ima na cesti koji obavljaju posao instruktora vožnje. Drugi problem je nažalost i povećan broj prometnih nesreća sa i bez smrtnih pposljedica, jer kada imate loše znanje u upravljanju vozilom, vozilo često postaje oružje. Nekoliko kvalitetnih autoškola se nosi s „gužvom“ u broju upisa kandidata zbog povećane potražnje za kvalitetom u obuci, kao i zbog smanjenog broja autoškola koje su se iz raznoraznih razloga povukle s tržišta. To je ujedno i razlog zašto smo se došli na ideju aplikacije za upis kandidata“Cro start app“ koja svakom kandidatu prilikom upisa daje mogućnost da proces i brzinu osposobljavanja prilagodi isključivo svojim potrebama i željama. S gužvom se bore sada i oni nekvalitetni, ali ne zato jer su i dalje nekima prvi odabir, već zato jer su svojim načinom poslovanja prisilili svoje djelatnike da napuste njihovu autoškolu ili nažalost struku općenito i došli su do situacije da kandidata jednostavno nema tko obučiti.
Došlo je vrijeme i možemo reći da se povijest ponavlja, jer će kandidatu prvi uspjeh i zadovoljstvo biti da postane dio kvalitetne autoškole koja će vam dodjeliti kvalitetnog predavača i instruktora vožnje. To vrijeme je došlo i trajati će, jer nema opcije da instrukor vožnje može biti stranac, da jednostavno može doći iz druge države i netko bez Hrvatskog državljanstva, prebivališta i bez licence koju je stekao u Republici Hrvatskoj. Naš savjet je da birate veće autoškole, jer prvi pokazatelj kvalitetne obuke je broj kandidata koji bira određenu autoškolu, a samim tim ta autoškola nužno mora postati veća, s većim brojem vozila, predavača i instruktora vožnje. Dakle možemo reći da zadovoljstvo kandidata određuje status i veličinu autoškole na tržištu.
Često se može čuti nezadovoljstvo kandidata ili roditelja na vrijeme čekanja završnog ispita iz vožnje koje dodjeljuje i provodi HAK. HAK je agencija za provedbu ispita kandidata za vozača i ona djeluje samostalno bez ikakvog utjecaja neke autoškole na iste, što znači da sama autoškola nema apsolutno nikakav utjecaj na termin ispita ni način provedbe istoga. Nebi se složili da treba krivca tražiti ni u HAK-u već opet u onima koji nisu kvalitetni. Zbog loše kvalitete obuke, kandidati nemaju znanje i ne mogu položiti vozački ispit, što dovodi do negativnih ocjena i novih prijava ispita istog kandidata i po nekoliko puta. Samim tim se stvara „fiktivna“ gužva kod prijave ispita, što automatski dovodi do produljenog vremena čekanja svih termina ispita, pa nažalost i onih koji su prošli kvalitetnu obuku i koji u velikoj većini na ispit izađu samo jednom.
Naš savjet:
Birajte kvalitetnu autoškolu, jer uz kavlitetu veća autoškola se lakše nosi s povećanim brojem upisa kandiadata, te ih brže i lakše rasporedi, jer kada je povećaan interes za upis u autoškolu, povećan je u svim autoškolama, samo u manjim i onaj mali broj upisa kandidata može značiti problem u rasporedu, pažljivo birajte svoga instruktora vožnje i poklonite im povjerenje, jer ukoliko ste ispravno odabrali vaš put do vozačke dozvole će biti ugodan i bez stresa.
Zdravi i veseli nam bili,
Autoškola Croatia start