Utjecaj autoškola na crnu statistiku broja prometnih nesreća?

Nažalost brojke stradalih na našim cestama su u porastu i njihov broj proteklih dana, kao i članci i komentari na tu temu su nam dali povod da i mi napišemo svoje mišljenje kroz nekoliko redaka. Puno je razloga zbog kojih može doći i zbog kojih dolazi do nesreća na našim cestama od kojih su neke nažalost i sa smrtnim posljedicama. U komentarima se da pročitati dali autoškole poduzimaju sve mjere kako bi osposobile kandidate za sigurnu i samostalnu vožnju nakon položenog vozačkog ispita. Odgovor je i da i ne. 

Što je sklizak kolnik i prva kiša, dali to mladi vozači uopće znaju?

Većina vozača koji iza sebe imaju veće vozačko iskustvo znaju odgovor na ovo pitanje, a vjerujem da znaju i kako se ponašati i upravljati vozilom u takvim uvijetima, a znaju li to mladi vozači koji su tek ušli u svijet vozača? Znaju naravno ako im netko barem kaže, a o demonstraciji nećemo ni pričati... Jesu li mladi vozači upoznati s činjenicom koliko je tehnički ispravna guma važna i koja je šara ljetna, a koja zimska? Imaju li mladi vozači osnovnog znanja kako zamijeniti kotač?

Što je uopće mladi vozač?

Smješna je činjenica da kandidat za vozača koji je položio vozački ispit s 18 godina se smatra mladim vozačem sve do 24. godine iako može imati iza sebe dosta odvoženih kilometara kao i činjenica da može biti vozač neke profesionalne kategorije koja mu daje mogućnost da vozi teret ili 50-ak putnika dok je i dalje mladi vozač. Osoba bez ikakvog vozačkog iskustva, a s navršenih recimo 50-ak godina života, slabijim sposobnostima za razumjevanje, savladavanje i učenje novih vještina odmah nakon što položi vozački ispit ne smatra se mladim vozačem. Ima li to smisla? Naravno da nema, ali to na ponos onih koji su to napisali i odobrili.

Mladi vozač i prometna kultura?

Odgoj, svijest i kultura djece koja se osposobljavaju za vozača se uči prvo kući, a onda i u autoškoli. Samim tim smatramo da je bitno za budućeg vozača da svoje prve korake u svijetu vozača napravi što kvalitetnije jer su upravo oni temelj na kojem se može graditi kao vozač. Sada dolazimo na to imaju li mladi vozači znanje i jesu li uopće upoznati s sigurnom i defenzivnom vožnjom? Početkom 2018. godine na snagu je stupila liberalizacija tržišta autoškola što u potpunosti i podržavamo, jer zdrava konkurencija ukoliko je ima može samo donijeti dobro za kandidata. Smatramo da svaka firma ili obrt koji ispunjavaju uvijete da mogu osposobljavati kandidate za vozače imaju i pravo na to što im je ova liberalizacija i donijela. Međutim velika greška i problem je ukidanje minimalne cijene za program osposobljavanja kandidata u autoškoli.  Greška je zato jer autoškole koje nemaju kvalitetu i kadar nemaju načina kako privuči kandidata u autoškolu i naravno prvi, a i jedini korak u toj nestručnosti i neznanju je davanje popusta i snižavanje cijena što u očima kandidata i roditelja ispada odlična prilik a zapravo je velika neprilika. 

Zašto neprilika?

Dok čitate ovo zaključite hoće li vrhunski instruktor koji obučava Vaše dijete uopće raditi u autoškoli koja nema dovoljan broj polaznika i koja nudi popust nebi li slučajno netko skrenuo na njihova vrata? Hoće li takva osoba biti adekvatno plaćena od strane poslodavca s obzirom na cijenu koju ste platili samoj autoškoli? Hoće li se iz te cijene moći financirati voditelj autoškole kojemu je zadatak da pripremi dijete na završni ispit i oslobodi ga treme istoga? Hoće li se iz te cijene osigurati adekvatna plaća za vrhunske predavače s znanjem i iskustvom koji će Vašem dijetetu već u učionici kazati koje ga opasnosti čekaju već prilikom prvog susreta s vozilom i skliskim kolnikom? Naš odgovor je neće, naravno da neće. 

Koje mjere treba poduzeti da se smanje prometne nesreće?

Treba raditi na odgoju, svijesti i kulturi kandidata, održavati kvalitetu obuke, truditi se da tijekom obuke kandidat dobije najbolju teorijsku i praktičnu obuku, da je upoznat s načinom vožnje po skliskom kolniku, da zna upravljati vozilom i pri zanošenju, te da se uvede obvezan vozački ispit za sve vozače svakih10 godina.

Zaključak

Smatramo da nisu krive autoškole za loše znanje mladih vozača, već nekoliko loših odluka upisanih u Zakon u načinu rada autoškola kao i nekad loša procjena i roditelja u shvaćanju važnosti odabira kvalitete jer za nekoliko mjeseci od upisa u autoškolu kandidat za vozača stječe pravo upravljati vozilom koje se nažalost nekad može nazvati i oružjem... Dokle god u prometu bude vozača koji nemaju znanja, biti će i prometnih nesreća, biti će i loših autoškola koje opstaju na ovaj ili onaj način, a za što su zaslužni upravo oni kojima kvaliteta u ovom slučaju nije bitna...


Spoštovanjem, 

Ljubo Kuzmić, mag.pr. 

Najpovoljniji uvjeti plaćanja

Plaćanje gotovinski - odjednom ili u više obroka prema dogovoru i općim uplatnicama, te kreditnim karticama:


Splitska banka
  • Visa od 12 rata bezkamatno
  • Visa i Mastercard do 24 rate – potrošački kredit
PBZ
  • American Express do 12 rata bezkamatno
  • American Express do 60 rata - potrošački kredit
  • Maestro i Visa do 12 rata
Zagrebačka banka
  • Maestro, Mastercard i Visa do 12 rata
Erste banka
  • Diners do 12 rata bezkamatno
  • Diners od 13 - 36 rata – potrošački kredit

Kreditnim karticama ostalih banaka prema dogovoru korisnika.